Tandarts Waarschoot Lovendegem Zomergem Eeklo Sleidinge Beke Meetjesland Tandpijn

Onze diensten

Prothetische tandheelkunde

De prothetische tandheelkunde behandelt alles dat met uitneembare en vast vervangingen van tanden heeft te maken. Gaande van een uitneembare prothese tot een vaste brugstructuur op tanden of implantaten.

Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde Waarschoot Lovendegem Zomergem Eeklo Sleidinge Beke Meetjesland Tandpijn

Kindertandheelkunde omvat alle tandheelkundige behandelingen bij kinderen onder de 18 jaar. Hierbij proberen we zoveel mogelijk in te spelen op de leeftijd van de patiënt, vermits elke leeftijd een verandering van gedrag en begrijpen met zich meeneemt.

Preventieve tandheelkunde

Preventieve tandheelkunde Waarschoot Lovendegem Zomergem Eeklo Sleidinge Beke Meetjesland

Een belangrijke pijler in elke praktijk is het voorkomen van problemen, eerder dan het oplossen ervan. Waar vroeger de tandarts enkel werd opgeleid in het behandelen van tandbederf, wordt vandaag de dag meer en meer aandacht besteed aan de preventie ervan.

Endodontie Waarschoot Lovendegem Zomergem Eeklo Sleidinge Beke Meetjesland

De tak van de tandheelkunde die de zenuw van de tand behandelt. Hierbij spreken we vooral over het verwijderen van de zenuw, of het verwijderen van reeds aanwezige vulling in het zenuwkanaal. Nadien wordt deze ontstane ruimte opgevuld met een tijdelijke en later met een definitieve vulling, om nieuwe infectie zo goed mogelijk te voorkomen. In sommige gevallen sturen wij door naar een endodontist.

Bleaching (home bleach)

Bleaching Waarschoot Lovendegem Zomergem Eeklo Sleidinge Beke Meetjesland

Tanden witter maken is een veel voorkomende vraag tegenwoordig. Iedereen wil graag wittere en mooiere tanden. Dit is in vele gevallen mogelijk via bleaching. Hierbij wordt een afdruk van de tandenrij genomen waar nadien een kunststof mal van gemaakt wordt die mooi op de tanden past. Hierin wordt thuis een kleine hoeveelheid bleach middel aangebracht en in de mond geplaatst gedurende ten minste 4u. De beste manier om uw tanden goed wit te houden zijn goede poetsgewoontes en een regelmatige reiniging bij de tandarts.

Parodontologie Waarschoot Lovendegem Zomergem Eeklo Sleidinge Beke Meetjesland

Is de tak van de tandheelkunde die zich bezighoudt met het weefsel rond de tand ( het tandvlees en het tandbeen). Veel mensen hebben last van het ‘uitgroeien’ van tanden, dit wil eigenlijk zeggen dat het bot rond de tand onder invloed van ontsteking vermindert. Hierdoor zal het tandvlees het bot volgen en dus lijkt de tand langer. Deze tandvleesontsteking kan aangepakt worden met een reiniging van de tand tot onder het tandvlees, meestal met verdoving. In sommige gevallen sturen wij door naar de parodontoloog.

Orthodontie

Orthodontie Waarschoot Lovendegem Zomergem Eeklo Sleidinge Beke Meetjesland

Het doel van orthodontie is de tandenrij te aligneren en de kaakverhouding te verbeteren. Dit gebeurt bij een orthodontist.

Implantologie Waarschoot Lovendegem Zomergem Eeklo Sleidinge Beke Meetjesland

Indien niet voldoende tanden zijn om goed te functioneren en er geopteerd word voor een vaste vervanging van de tanden, is het veelal mogelijk met implantaten te werken. Deze schroeven worden onder lokale verdoving in het bot geplaatst. Na een genezingsperiode kunnen hierop tanden verschroefd worden. Het kan ook gebruikt worden om een losse prothese meer houvast te geven. Hiervoor werken wij nauw samen met een implantoloog of stomatoloog.

Stomatologie

Voor ingesloten verstandskiezen, moeilijk te extraheren tanden, wortelresten en apexresecties (Ontsteking die verwijderd wordt aan de worteltop) verwijzen wij door naar een stomatoloog (Gent of Eeklo)